Wielton geïntegreerd Remmert Metaalplaatmagazijn

Complexe logistieke eisen efficiënt opgelost. Op de lange termijn de efficiëntie in het magazijn en de productie aanzienlijk verbeterd - voor Wielton SA niet langer een wishful thinking. De truck fabrikant heeft gekozen voor een volautomatisch plaat en logistiek systeem van Friedrich Remmert GmbH. De resultaten spreken voor zich: de opslagruimte werd verminderd en de productie in dezelfde tijd bijna verdubbeld. Dankzij deze investering kan Wielton momenteel ca. 1200 Ton plaatmateriaal per maand verwerken.

Het magazijn is een belangrijke succesfactor van een bedrijf. Alleen als alles werkt efficiënt, het loopt rond in het bedrijf. Een aspect dat een belangrijke rol voor Wielton SA speelt. De toonaangevende Poolse fabrikant van opleggers, aanhangwagens, kippers en landbouwvoertuigen is een van de tien grootste commerciële autofabrikanten in Europa. Het product familie omvat meer dan 55 verschillende voertuig varianten. Om een ​​snelle en vlekkeloze productie te waarborgen, kon Wielton beschkken over uitgebreide produktielocaties en een groot aantal magazijnen en hallen voor hun produktie. Een paar jaar geleden ging het roer echter om. Er werd besloten tot een vergaande revitalisering van de bestaande produktie. Er was veel te veel voorraad en de doorlooptijden waren lang. Laden en lossen van materiaal was tijdrovend en omslachtig. Wielton heef daarom gekozen voor de revitalisering van de logistieke structuren en in haar produktiesysteem een automatische metaalplaatmagazijn geïntegreerd. Doel van de commerciële fabrikant was om de opslagcapaciteit te vergroten en tegelijkertijd meer produktie output te realiseren. Men koos voor Friedrich Remmert GmbH overtuigd als men was van het systeem dat wordt gekenmerkt door een hoge kwaliteit afwerking en betrouwbare werking. "Een doorslaggevend argument voor de Duitse logistieke experts was de intensive care - onder meer via haar Pools sprekende werknemers" . Deze waren regelmatig in Polen en hebben veel tijd genomen voor ons en onze vragen, "legt Tomasz Swedrak, technisch manager bij Wielton SA

Grote hoeveelheden plaat - economisch opgeslagen

Uitgebreide en individuele consultatie is een handelsmerk van Remmert. Voor haar klanten het best mogelijke opslagconcept, de fabrikant van opslagsystemen voor lange goederen en platen beschouwd als de desbetreffende eisen altijd als geheel. Oplossingen zijn ook niet ontworpen op de tekentafel, maar in nauwe samenwerking met de gebruikers. "Het is belangrijk dat onze klanten het magazijn krijgen , ​​dat ze nodig hadden. Voor deze nemen we de tijd ", vertelt Matthias Remmert, directeur van Friedrich Remmert GmbH. "Dat was ook het geval bij Wielton en het was het waard." De nieuwe magazijn lay-out komt exact overeen met de ideeën en wensen van de gebruiker. Zelfs complexe eisen, zoals de economische en efficiënte opslag van plaatwerk van verschillende formaten werden vrijgelaten uit Remmert efficiënt. Voor de opslag expert speciaal ontworpen systeem dat de gecombineerde opslag van plaatmetaal met een afmeting van 3 x 1,5 m en 6 x 2 meter mogelijk maakt. Totaal Wielton opgeslagen hier op 560 m² platen met een totaal gewicht van 1600 ton. Zo is de opslagcapaciteit aanzienlijk verhoogd in vergelijking met het verleden, terwijl de magazijnvloer gebied met ongeveer 80 procent verminderd dankzij de ruimte geoptimaliseerde ontwerp van het systeem.

Geoptimaliseerde productieprocessen duurzaam

"De winst in de ruimte is slechts een van de voordelen, waarvan we nu profiteren," meldt Swedrak. "Dankzij de automatische invoer van het materiaal wordt er nu veel sneller en veiliger gewerkt." De platen werden vervolgens vervoerd per vrachtwagen van de ene naar de ander locatie, nu met een druk op de knop en de materialen worden verstrekt binnen een paar seconden van het geïntegreerde opslag en retrieval-systeem naar het aangewezen opslag station. Aanvoertijden zijn gedaald met bijna 100 procent gedaald. "Het nieuwe magazijn heeft onze productie volledig veranderd", zo gaat de technisch directeur verder. "Door het nieuwe systeem zijn we technisch en logistiek in staat om de produktie van voorheen 2 op te voeren naar 6 units per dag op te voeren:" Vandaag de dag worden 4 lasersnijmachines van 1500x3000 door het automatische magazijn gevoed. De handling naar de laser wordt verzorgt door handbediende vacuümhandlingunits zodat beschadigingen praktisch niet meer voorkomen. Het volautomatische magazijn zorgt verder voor de automatische aanvoer van een externe laser en een HD plasmasnijinstallatie van 2000x6000 mm. Deze worden automatisch gevoedt door een uitvoerstation aan de rugzijde van het systeem

"Op deze wijze wordt de rechtstreeks aangesloten productie niet verstoord en alle zes machines worden continu van materiaal voorzien. Een oplossing die zich heeft bewezen ", aldus Pawel Zielinski, Sales Manager bij Remmert in Polen. "De productie capaciteit van Wielton is dankzij het nieuwe opslag en material flow concept aanzienlijk gestegen. Ongeveer 1200 ton plaat verwerkt de Poolse onderneming vandaag per maand. " De commerciële fabrikant van vrachtwagens heeft dankzij het nieuwe automatische plaatmagazijn voldoende mogelijkheden om verder te groeien in haar productie.

Een positieve conclusie

De opslagruimte werd gereduceerd, de opslagcapaciteit vergroot en de productiecapaciteit steeg. Daarmee is het magazijnprojekt bei Wielton S. A. een groot succes. Tomasz Swedrak bevestigd: "Met onze nieuwe automatische plaatmagazijn, verhoogden we de efficiëntie van onze productieprocessen in de plaatbewerking aanzienlijk. Het automatische magazijn heeft voldaan aan al onze verwachtingen en zelfs overtroffen. Ondanks onze intensieve gebruik in drie ploegen, zeven dagen per week, werkt het systeem altijd betrouwbaar. Tegenwoordig is het ondenkbaar voor ons om ons werk te doen zonder het automatische Remmert plaatmagazijn."

Info voor snelle lezers

Remmert Automatisch plaatmagazijn bij Wielton: technische informatie

• Afmetingen: 72,5 mx 7,7 mx 7,5 m (L x B x H)
  • Opslagcapaciteit: 356 bergruimtes à 5 ton laadvermogen voor de afmetingen 3 x 1,5 m, 90 opslag bakken à 5 ton laadvermogen voor de afmetingen 6 x 2 m
  • Beschikbare stations: 1 centrale opslag station, 4 stations voor de directe uitbesteding productie, 1 paging station voor externe productie
  • Magazijntechniek: 1 high-performance handlingrobot Remmert
  • Machines: Semi-automatische levering van 4 Bystronic lasers per Byloader, plaatsing van een externe Bystronic laser en een externe Trump plasma snijmachine met een kraan
  • LVS: Remmert PRO WMS Enterprise (inclusief SAP-interface.)